Free background from VintageMadeForYou

torsdag 6. februar 2014

Ferdig genser og andre ting

Begynner innlegget i dag med andre ting enn den ferdige genseren :-)
Har strikket mønsterstrikk for første gang(skikkelig).
Det ble en Mariusgenser til denne lille herremannen kalt Bonus.
Genseren strikket jeg i Rubin superwash fra Sparkjøp.
Greit å kunne vaske hundegenseren i maskin med jevne mellomrom.
Gøy å strikke ,men vet ikke helt om mønsterstrikk ligger for meg;-)


 Har også perlet vinflaske cover.
Dette er skikkelig pell...tusenvis av små små perler som blir sydd sammen.
Brukte vel tilsammen 12 timer på denne fordelt utover 5 dager.
Men fornøyd ble jeg,det gjorde også mottakeren :-)

Og så til den ferdige genseren min(endelig).
Begynte i høst på denne ,men av div grunner ble den liggende helt til nå.
Stor god krage og raglansfelling.
Skikkelig deilig og myk kosegenser strikket i Peru alpaca light fra Iceyarns.
Garnet inneholder 25% alpakka,50% merinoull og 25% akryl.
Brukte en pakke garn ,8 nøster a 50 gr akkurat.

Prøvde meg på noe nytt etter inspirasjon fra nettet.Fletter i raglansfellingen.
Ble ganske fornøyd,men ville gjort en ting annerledes.
Jeg felte ,så strikket flette over 4+4 masker,og felte igjen.
Neste gang vil jeg felle,1 maske vrang, flette,1 maske vrang og så felle.
Tror fletten vil bli mere fremhevet da,enn nå.

Har flere strikkeprosjekt på pinnene.
Har nemlig lovet meg selv å strikke ferdig ufoéne jeg har liggende:-)
Selv om det klør i fingrene til å hoppe glatt over de, og begynne med en ovenfra og ned genser som jeg har lyst til å strikke .
I morgen kommer det et nytt innlegg med kort, og da tar jeg en liten oppdatering på nyttårsforsettene mine ,hehe..
Ha en fin dag !!!

Ingen kommentarer: