Free background from VintageMadeForYou

søndag 10. februar 2013

Serviett teknikk tutorial

I dag vil jeg vise dere en innføring i serviett teknikk.
Du kan lage de nydeligste bakgrunnpapirene ved hjelp av servietter,det er så mye nydelig ute på markedet.
Har en god del servietter (to store bokser,hihi..)
Jeg fant denne videoen på youtube ,og prøvde det ut.
Ble veldig fornøyd med resultatet .
Og her er slik jeg gjorde det:

Du trenger: Servietter,tykke ark,clingfilm,masse avispapir,bakepapir,strykejern og saks

Dekk bordet eller strykebrettet med tykt lag avispapir.
Legg gjerne et ark bakepapir på toppen av bunken,jeg glemte det .
Finn frem servietten du skal bruke og fjern de to bakerste lagene.




Legg et tykt ark på bunken og dekk med clingfilm.
Jeg fant ut at det virker best med ark med litt matt overflate,som fotokartong.

 

Legg servietten oppå 
 

Dekk med bakepapir


Jeg brukte full styrke på jernet mitt,men her må du prøve deg litt frem.
Stryk over til du ser servietten fester seg til kartongen.
Ikke stryk for lenge på samme tid,det blir fort brune merker.



 Slik ser det ut når det er ferdig.


Løsne det fra underlaget og renklipp arket.
 

Voila!! Et nydelig bakgrunnsark,med herlig fløyelsaktig overflate.

Et lite utvalg.
Det som er flott med denne teknikken ,er at det er lett å matche invitasjoner ,bordkort og servietter til alle anledninger.


Et lite tips: Når du skal kutte det opp,er det lurt å bruke skalpell eller saks.
IKKE kuttebrett.
Det gjorde jeg ,og fikk ikke de fine kantene jeg ville ha.

Her er et enkelt julekort med serviett:




Fargene ble desverre litt blasse på det nederste bildet.

Takk for at du tittet innom:-)
Så ønsker jeg alle sammen en flott fastelaven ,
og til alle mødre: 
GRATULERER MED MORSDAGEN!!!












Ingen kommentarer: