Free background from VintageMadeForYou

fredag 28. mai 2021

Nyheter på Hobbyhimmelen

 Hei!

Dette innlegget er reklame for Hobbyhimmelen ,og jeg er så heldig at jeg har fått  materialet jeg har brukt i dette innlegget.

Når jeg var innom Hobbyhimmelen en tur her i forrige måned ,så ble jeg spurt om jeg kunne tenke meg å prøve ut noen nyheter de hadde fått .Rett og slett lage litt til utstillinga .

Og når jeg så hva det var, var det ikke nei i min munn :-) 

Første jeg fikk med hjem for å prøve ut ,var krepp papir fra Lia Griffith ( scroll nedover for å se det flotte utvalget av krepp papir).

Det er et litt tykkere og mer strekkbart krepp papir enn det vanlige en får kjøpt.

Utrolig gøy å holde på med, og blomstene ble så fine (om jeg kan få skryte litt selv ;-) )


Laget også en krans med prestekrager. Her brukte jeg vanlig rimelig krepp papir ,og det var en himmelvid forskjell å jobbe med. Papiret fra Lia Griffith er mye mer elastisk og formbart.
Vanlig krepp papir revnet fort og formet seg ikke så godt.
Men krans ble det etter mye om og men...


På dette bildet har jeg bundet anemone buketten opp til to ranker. I tillegg laget jeg en stor peon.


Og så måtte jeg jo bare prøve å lage en liten dukke av krepp papir.
Er mange fremgangsmåter på Youtube for denne typen.







Leverte fra meg dette til Hobbyhimmelen ,og de ble veldig fornøyd.
Så fikk jeg spørsmål om jeg ville prøve mer ut , og det ville jeg jo , he he..Alltid gøy med nye ting !
 
Denne gang fikk jeg med meg hjem et sett med 3D bretting .
Denne katten fikk jeg prøve meg på . 

Veldig gøy , men en skikkelig tålmodighetsprøve . 
Hvis du har lyst til å prøve deg , så har jeg noen tips:

1: Bruk et lim som fester fort , noe a la Arleen`s fast grab eller quik dry.
2: Gå over alle kantene ,og evt.  fargelegg med en tusj langs kantene hvis delene er trykket på papir som ikke er gjennomfarget. Jeg er et petimeter når det kommer til den ferdige finishen, og angrer på at jeg ikke brukte en pussekloss og pusset lett over kantene. Men ikke en nødvendighet .




Og til slutt fikk jeg med noen ark med et nytt produkt som heter Shrink Prink.
Det er krympeplast som en kan stanse ut med dies ,fargelegge med div media og til og med skrive ut på (skriv ut  på den matte siden).

Jeg laget en liten brosje.

Stanset ut blomster med forskjellige blomsterdies. 
Fargela de med distress oxider og cosmic shimmer polish.
 Krympet de og formet de med en gang .De stivner fort ,så en må jobbe raskt.
Limte perler fast i midten og feste alle delene på en brosjenål med et godt lim som limer plast og metall.

Her tenker jeg det kunne vært gøy å lage dekorelementer til kort i form av skilt, blomster ,små charms etc..

Det skal jeg teste ut siden :-) 

Veldig gøy å få prøve ut nye ting og tusen takk til Hobbyhimmelen som holdt meg med materialet :-) 

De har godt utvalg i alt i fra kakepynting , garn , kunst og  diverse hobby.
Og de har en god kundeservice.

Så fremover kan jeg trygt si at det blir mer krepp papir blomster på bloggen , men aller først så må fokuset rettes på hagen vår .
Bli ferdig med planting og luking ,og ikke minst beising av terrassen. 

Nå skal finværet nytes!
Ha en flott helg alle sammen !!






















1 kommentar:

BenteS sa...

Så gøy å se de nydelige blomstene igjen!
Flott å se katten utstilt, gjorde seg i vinduet der.