Free background from VintageMadeForYou

onsdag 9. september 2015

Papercrete

På vårparten kom jeg over noe spennede på Pinterest.
Nemlig papercrete,og som navnet tilsier er det papir og sement.
Dette måtte jo bare prøves ut :-)


Ellers så fant jeg mye inspirasjon hos : http://thepapercretepotter.blogspot.no/

Jeg brukte til min oppskrift : 
3 deler revet avisapir
Vann så det dekker avispapiret
2 deler sement
1 del perlite eller vermicullit

La avispapiret ligge i bløt i minimum tre dager, jo lengre jo bedre.
Miks inn sementen og perliten , evt juster med vann.
Jeg brukte en mørtelmikser festet på slagdrillen til min kjære.
Massen skal være formbar.

Spray formene (bøtter,potter,etc) med matfett .
Bruker du metall potter,for med plastfolie .

Klapp massen inni formene i et litt tykt lag.Husk hull for drenering .
La de tørke noen dager ,før du tar de ut og lar de tørke ferdig .

Under kommer det en del bilder fra begynnelsen til ferdig resultat .








Jeg har ikke pusset pottene mine etterpå,fordi jeg likte den rustikke stilen de fikk.
De skal visstnok tåle frost,så det skal bli spennede å se til våre igjen .

Ønsker dere alle en fin kveld:-) 






1 kommentar:

BenteS sa...

Flott utført arbeid, Else!
Har jo sett hvor fine pottene er i virkeligheten, men ikke med blomster i,
lekkert - passer fint hos deg!!!