Free background from VintageMadeForYou

lørdag 27. juli 2024

Sommer utfordringen

 Hei ! 

Sommerutfordringen er i boks :-) 

Oppgaven denne gang var å finne frem og bruke PanPastel på kortene.

Både det vanlige og julekortet.

Her er mine løsninger: 


På dette kortet laget jeg bakgrunnen ved å blende forskjellige PanPastel farger.

PanPastellene er så lette å blende fint i hverandre,lettere enn dye ink, til denne teknikken.

Fant frem de gamle Stampscapes stemplene ,og laget et enkelt kort.

Teksten er en rub on rest jeg hadde liggende.


 

 Julekortet : 

Laget bakgrunnen slik.

Farget et hvitt papir med struktur, med kobber PanPastel.

Stemplet over med et bakgrunnsstempel og brun archival ink.

Fikserte med fixativ.

Stemplet et nytt bakgrunnsstempel med versamark ,lot det tørke litt og farget over med gull PanPastel.

Tørket forsiktig av med kjøkkenpapir,og fikserte på nytt. 

Stemplene er stemplet med brun archival ink.

Blomsten er fra stæsjet mitt og bladene er punchet ut i grønn kartong.

En bit osteklut bak motivet.

Så var det neste utfordring :-) 

Jeg er blitt bitt av KI "basillen"... dvs lage bilder med hjelp av feks. Bing AI .

Det er så utrolig gøy å finne på "prompts"(tekster for å beskrive hva du vil lage) ,for så å se hva Bing Ai finner på. 

Dukker opp mye gøy,noe crazy og masse fint.

Så neste oppgave blir :

Lag et vanlig kort og et julekort .

Bakgrunnsark og evt motiver lager du i Ai og skriver ut. 

Ellers kan du bruke hva du vil i tillegg.

Del gjerne også "promptsene" du bruker .

God sommer og takk for at du kikket innom :-)

1 kommentar:

BenteS sa...

Kortene dine er så flotte, Else!
Fargene på hovedkortet stråler og passer veldig bra sammen med stemplene du har brukt.
Nydelig tekst.
Julekortet blir min favoritt denne gangen.
Kobber og gull i PanPastel er nydelige farger sammen. Skjønt motiv.
Jeg humret godt da jeg leste neste utfordring. Hadde en magefølelse på at det ville bli noe med AI bilder. Og det gleder jeg meg masse til å jobbe med. Er vel like hekta på dette som du er 😄😄