Free background from VintageMadeForYou

mandag 26. april 2021

April utfordring

 Hei!

Til denne månedens utfordring valgte Bente to teknikker: 

1.Hovedprosjekt :  Shadow stamping 

2. Julekort: Double layer stamping

Her er mine kort : 

Shadow stamping: 


Her har jeg laget et slimline card.
Bakgrunnen er laget med distress oxider.
Stemplene er ukjente.. jeg fant noe i stæsjet mitt som jeg ikke hadde produsent på .
Bladrankene stemplet jeg først med versafine,likt på begge sider og ved hjelp av Tim Holtz stempelplattform. Flyttet kortet noen millimeter og stemplet igjen med versamark.
Embosset begge bladrankene med hvitt embossingpulver.

Double layer stamping: 


Til julekortet valgte jeg et ganske enkelt og rent uttrykk ,såkalt CAS.
Stanset ut en sirkel og embosset teksten i midten med svart embossingpulver.
La denne oppå et firkantet ark i midten ,og stemplet rundt med en såkalt wreath builder template og Tim Holtz plattformen.Passet på å overlappe inn på firkanten.
Stemplene jeg brukte var fra et engelsk kortlagings magasin.
Når jeg var ferdig med stemplingen,lagde jeg en rund matte som var et par millimeter større enn sirkelen. Farget rundt med mørkegrønt blekk og limte sirkelen oppå. Limte så det oppå firkanten igjen og passet på at stemplingen passet overens. 
Monterte det inni et kort med ferdig utstanset sirkel .
Limte gullbånd rundt ,og dekorerte med to blomster jeg laget ved hjalp av Heartfelt Creations Petite poinsettia stamp set.


På dette kortet laget jeg ferdig motivet og bakgrunnen med akvarellmaling.
Så stanset jeg ut teksten av motivet.
Skyggen til teksten stanset jeg ut i hvit kartong og limte over der jeg hadde stanset ut den tynne teksten.
Effekten blir den samme som den over ,bare litt enklere å utføre. 
Desverre synes ikke det så godt på dette kortet,men jeg valgte å ta det med .
Stempelet her er fra Studio light. 

Og så ...

Neste måned utfordring:

På begge kortene : 

Lag kranser / Wreaths 

Du bestemmer selv hvordan og med hva :-) 

Tusen takk til dere som kikker innom bloggen min ! 








1 kommentar:

BenteS sa...

Aldeles nydelige alle kortene, du har løst oppgaven med glans nok en gang!!
Min favoritt er faktisk det siste julekortet. Likte kjempegodt at du har brukt teknikken på teksten, det ble flott :))
Gleder meg til å ta fatt på den nye oppgaven, den var artig.