Free background from VintageMadeForYou

søndag 27. januar 2019

Årets første utfordring

Hei !

Utfordringen denne måneden mellom Bente og meg var :
Lag et vårlig fødselsdagskort ved hjelp av Altenew stempler/dies og vannfarger.

Ta gjerne turen til Bente`s blogg og se hennes utrolig flotte løsning på utfordringen.

Jeg laget to kort denne gang,hadde egentlig laget et tredje ,men ble ikke fornøyd med det.
Denne utfordringa var kjempegøy. Liker godt å male motiver,er ingen mester og er nokså lenge siden sist jeg brukte det.
Men det blir ikke siste gang. 

Kort nr 1: 
Embosset blomsten og bladene med gull embossingpulver.
Malte blomst og blader med vannfarger.
Strekene laget jeg med en promarker.
Bakgrunnen er malt med vannfarger .
Teksten er stemplet med versafine.

Materialer: 
Stempler: Altenew,tekst ukjent
Farger: Altenew vannmaling
Blekk: Versafine og embossing blekk
Papir: Vannmalingsark,gullkartong og Majestic kartong


Kort nr 2: 

 Dette er stort,ca 15 x 21 cm .
Her har jeg brukt en bakgrunn laget med gelliplate og distress inks.
Stensilerte med en vårgrønn shimmerfarge over .
Stanset ut en sirkel av restepapir .
Stemplet teksten og stanset den ut med en sirkeldies.
Stanset ut blomster og blader fra settet Peony dream 3d set i akvarellpapir.
Fargela disse med Altenew vannmaling.
Stanset ut diverse blader,grener og sommerfugler av et bakgrunnark med distress oxides ink.

 Materialer:
Stempler : Ranger letter it
Dies: Altenew Peony dream 3d set,sirkeldies,div blad og gren dieser
Papir: Avarellpapir,div kartong
Farger: Altenew vannmaling
Blekk: Versafine,distress inks ,distress oxides inks
Neste utfordring er : 
Et kort i mixed media stil .. tema : Hjerter
og 
en liten ekstra utfordring: lag et julekort/merkelapper/gavepose.

Takk for at du kikket innom !!

1 kommentar:

BenteS sa...

Fantastisk løsning på oppgaven!
Nydelige kort - og det siste er min absolutte favoritt :))

Artig oppgave til neste gang; her må jeg virkelig i tenkeboksen.
Godt du husket vi har avtalt lage julekort hver måned ;))