Free background from VintageMadeForYou

søndag 4. september 2011

Paint fusion

Nå er det nesten en måned siden siste innlegg. Og jeg har en del på lager.
I dag blir det maling.
Jeg har lenge sett diverse videoer på youtube om one stroke blomster.
Har alltid hatt lyst til å prøve dette ut,og endelig fant jeg fram den gamle malinga fra da jeg malte mye på hobbykeramikk.
I tillegg til å øve på one stroke teknikken ,fant jeg frem Paint Fusion stemplene mine.
Disse stemplene er utrolig kjekke,de kombinerer stempling(som danner grunnlag for mønsteret ) og one stroke teknikken.
Disse bestilte jeg for noen måneder siden,men gikk litt i glemmeboken.
Stemplene bestilte jeg herfra, og en lite smakebit på hvordan de brukes finnes her.
Etter en del øving  så var det bare å sette i gang.
Slik ble resultatet:


Jeg startet med å grunne en malerplate med sennepsgul Folk art maling.
Så et strøk med krakeleringslakk.Når denne var tørr ,så malte jeg over med hvit akrylmaling.
Det er alltid spennende når krakeleringen begynner.
Alt fikk tørke natten over.
Deretter stemplet jeg noter med impression obsession cover a card stamps.
Bladverket stemplet jeg med grønn distress.
Så var det å begynne å male.
Kjempegøy!
Når bladverket var på plass,stemplet jeg opp nypene og rosene.
Men øvelse gjør mester og dette frister absolutt til gjentakelse.

Ha en flott søndag!!!

Ingen kommentarer: